Zelf hoofdpijn laten zakken door het stimuleren van drukpunten

Je bent hier: :/Zelf hoofdpijn laten zakken door het stimuleren van drukpunten

Hoofdpijn is vervelend en komt helaas vaak voor. Zelf kun je drukpunten stimuleren om de hoofdpijn te laten zakken.

Wanneer je hoofdpijn hebt, kunnen deze punten gevoelig zijn en is een lichte aanraking al voldoende. Wanneer je een punt masseert, respecteer de ‘pijngrens’. Als je een cijfer geeft aan de pijnprikkel tussen de 0 en de 10, waarbij de 0 staat voor geen pijn en de 10 staat voor verschrikkelijke pijn, ga dan nooit voorbij de 8.  Je gaat dan een grens over, waardoor het lichaam zich ‘sluit’ en de prikkels hun werk niet meer kunnen doen.

Zelfregulerend vermogen

Drukpunten ondersteunen je lichaam om weer in balans te komen en blokkades in de meridianen (energiebanen) op te heffen. Het lichaam streeft zelf continu naar balans. Evenwicht in de bloedsamenstelling, in de hormoonafgifte, in vochthuishouding etc. Dit zijn processen waarbij we niet stilstaan, maar die wel voortdurend actief zijn. Drukpunten, voetreflexzonetherapie, acupunctuur en overige natuurgeneeswijzen ondersteunen dit zelfregulerend vermogen.

Op de afbeelding vindt je een drukpunt waarmee je zelf aan de slag kunt bij hoofpijn gelocaliseerd op het voorhoofd. Masseer dit punt met zacht drukkende en draaiende bewegingen van je duim richting het botje van je middenhandsbeentje. Doet dit een paar keer per dag, ongeveer een minuut. Dit plekje is bij de meeste mensen gevoelig.

Je kunt natuurlijk ook langskomen bij Lampion voor een ontspannende voetreflex massage met speciale aandacht voor de reflexzones van het hoofd of een heerlijke Japanse gezichtsmassage die doeltreffend is bij migraine en spanningshoofdpijn. Voor het maken van een afspraak klik hier.

dog-headache

 

2017-12-26T14:19:49+01:00